Mijn Personal Brand

10/09/2013 Door Rick Lindeman

Donderdag heb ik mijn Personal Brand gemaakt met de methode 23plusone. We waren namelijk bezig met een nieuw brand voor een Europees project (met MerkNL en BraveBrands). Omdat een brand  bestaat uit de mensen die ermee werken, was stap 1 ons personal brand.

Workshop branding

23 plus one gaat uit van je drijfveren. Uit de 24 drijfveren die ze hebben onderscheiden (in de MRI-scanner) kies je er 6. Hiervan zijn er 3 de basis, en 1 je waarvoor je het doet. Je legt ze uit in een “Trinity”, een gelijkzijdige driehoek. Vervolgens kan je een redenering halen. In mijn geval bijvoorbeeld. door mijn creativiteit verbind ik mensen om tot een betere wereld te komen.

Dan is je brand er natuurlijk nog niet. Op basis van de drie hoeken (met drie kaarten) bouw je je missie op. Het mooie is dat wanneer je dit voor een merk, project of bedrijf doet je tot fundamentele discussies komt: wat is de scope van je bedrijf;  is dit wat wij zijn, of wat we willen zijn? is dit wat we doen, of wat we willen dat onze doelgroep doet?

Workshop branding

Binnenkort dus ook maar dit voor het Faciliteer Atelier zelf doen. Wat is jouw drijfveer? Je kan zelf de test invullen op 23plusone, the science of brandappeal.