Het organiseren van het “Why”

21/03/2012 Door Rick Lindeman

Voor mensen die met innovatie bezig zijn was de Ted Talk van Simon Sinek in 2009 een eye-opener: een succesvolle innovatie, of leider werkt omdat hij zich niet alleen bezig houdt wat mensen nodig hebben maar ook geloven waarom je daar mee bezig bent. Daarom kocht je geen mp3 speler van Dell, maar wel een iPod van Apple

Synergie organiseert volgende week in Nederland een avond over dit Why. Ook Simon Sinek is er zelf. Meer informatie bij Joris van Zoelen of hier. Er is nu ook een Linkedin-groep over dit onderwerp.

Voor Facilitatoren is dit natuurlijk ook een belangrijk thema. Op welk niveau komt het actieplan of de strategie uit onze workshop eigenlijk terecht. Is dit iets wat de deelnemers geloven, of alleen iets wat ze denken dat moet gebeuren? Het is iets waar je in je ontwerp al rekening mee moet houden en waarom het intake zo belangrijk is de vraag of de pijn achter de vraag te ontdekken.

 

Update: nog een Sinek filmpje,in Maastricht: http://t.co/eab5bglo